fredag 31. august 2012

Fredag:)))


Fredag - fridag - aleneihusetdag - deilig!!!:) Så da kan jeg ta dagen som den kommer, og gjøre det jeg har lyst til. Jeg var oppe tidlig og kjørte sønnen på skolebussen, så da handlet jeg inn litt bakevarer samtidig. Planen var å bake ei kake til helga, og Magnus ønsket seg sjokoladekake. Da ble det denne:

Vær så god, det er bare å smake:) Kaffen er også klar:) Nå står brøddeigen til heving, og jeg nyter en kaffekopp:)
Ellers har jeg jo forsømt bloggen - igjen.... Jeg har strikket og heklet masse siden sist, og husker nok ikke alt engang... Så da får jeg vise fram noe av det jeg har lagd i sommer da. Det går i babytøy, for jeg skal jo bli mormor i november!!!:))) Kan tro jeg gleder meg:) Da kommer det ei lita prinsesse, og da må det jo strikkes rosa og kjoler:)
Ida har lagd så fint klesskap til prinsessa, og dette skal nok fylles opp med masse fint.


Her har jeg strikket to kjoler og ei kåpe:)



Og bamse måtte jeg selvfølgelig strikke:)
Ida er veldig flink til å strikke og hekle selv, og her har hun heklet et kjempefint bølgeteppe, og hun har heklet en kurv som hun har fylt opp med hjemmestrikka kluter og håndklær:) Er hun ikke flink?:)


Da er det på tide å få brødene i ovnen, og om litt skal jeg reise og hente yngstemann på Sønsterud.
God helg:)

1 kommentar:

  1. Ja denne prinsessa får nok mye fint, som har både mor, mormor og oldemor som er flinke med håndarbeid.
    Blir spennende dette, jeg får vel begynne å sy jeg da.
    Ha en fin helg, klem Laila

    SvarSlett