søndag 11. september 2011

Mitt nye hekleteppe:)

Mitt sommerhåndarbeide har vært hekling av oldemorruter. I mine farger selvfølgelig... Det endte med 77 ruter, og det ble så stort som jeg hadde tenkt. Jeg har brukt Karisma fra Drops, og det var veldig godt å hekle med. Her kommer en aldri så liten bildekavalkade, og dere bør ikke se på alle. Det ble bare litt vanskelig å plukke ut noen få....
Puuuhh.... Jeg har lyst til å hekle meg et teppe til, men da skal det være bølgeteppe. Vil prøve en annen garntype til det, så hvis noen har noe tips er jeg glad for det. Har ikke tenkt å starte på det riktig enda da, for nå blir det å produsere litt til julemarkedet vårt i november:) På uformelt er jeg med på noe som heter DUSS2011. Der får vi hver måned ei oppskrift på sokker som vi skal strikke i løpet av måneden. Jeg er litt usikker på om jeg har blogget disse sokkene (tror ikke det...), men det startet 1. januar og varer ut året. Her kommer bilde av sokkene for august og september.
I dag har det vært en skikkelig gråværsdag med regn pg atter regn. Da er det godt å pusle med noe inne. Jeg har bakt rundstykker, så til kvelds fikk gutta mine rundstykker og kakao. Det er vel et høsttegn..?
Ellers har jeg vært og stemt i dag, og nå blir det spennende å se hvordan utfallet blir her i kommunen. Jeg har også ordnet med en del bilder på pc´n, og så har jeg strikket på ei ullbukse. En lat søndag her i huset:)

10 kommentarer:

  1. Teppet ble kjempefint, herlige sokker og så deilig med nybakt og kakao, her ble det vafler. Jeg tror bølgeteppet mitt skal bli i tåkefarger, lilla bl.a. kanskje, men garntype vet jeg ikke, må bli den typen som har fargene jeg vil ha.
    Ha en god natt og en helt ny fin uke, klem Laila

    SvarSlett
  2. Flott teppe i nydelige farger!

    Kos deg videre!:)

    SvarSlett
  3. For et nyelig hekleteppe. Akuratt i mine fager. flotte sokker også. BOllene kjenner jeg nesten smaken av her jeg sitter. Ha en fin dag Tanja :-)

    SvarSlett
  4. Såååå lekkert teppe du har laget deg :O) Og masse annetfint her . Det hadde vært så hyggelig å hilse på deg igjen , mem man kan ikke få til alt man vil gitt. Det kommer flere strikkekafeer vettu , klem fra Bente :O)

    SvarSlett
  5. Det var et lekkert teppe, nydelige farger. Godt å ha nå som regnet øser ned og en får lyst til å kose seg i sofakroken. Flotte sokker også. Og boller...nam...

    SvarSlett
  6. Gær fint teppe! Blir gætt å ha over beina i go' stolen til vinter'n :)Også så fine sokker da gitt. Og rundstykkene veit jeg er gode, du er en reser med deig :D Har jo blitt servert det en gang eller to. Ha en fin uke Tanja :)
    Klem fra Hildekusine

    SvarSlett
  7. Kjempefint teppe!! Jeg ELSKER hekling:)

    Bente

    SvarSlett
  8. Mmmmm...gode boller, Tanja!
    Så flott teppet ditt ble. Og jeg kjenner meg igjen, for hver gang jeg er ferdig med et teppe, vil jeg begynne på et nytt et.
    Jeg har laget bla i Finull, spm er et supert garn å hekle tepper med. De har jo over 100 farger, så......
    Ellers laget jeg et teppe i Faerytale Alpakka til Sophia, som ble verdens myyyykeste!!!!

    I kveld har jeg truffet Åse på "Svingen", og vi savnet deg der. Tiden gikk altfor fort, som vanlig, men vi fikk løst noen verdensproblemer og fortalt noen skrøner, så noe ble det jo!!!

    SvarSlett
  9. Wow, så flott teppe! Et nydelig stykke arbeid, rett og slett:)

    SvarSlett
  10. Her var det mye fint. Mange sokker, nydelig genser og et lekkert hekleteppe. Det likte jeg veldig godt :-)

    SvarSlett